ကမန္လူၾကီးမိဘမ်ားမွ သည္ ကမန္လူထုသို႔

Min Thein


ကမန္လူၾကီးမိဘမ်ားအေနျဖင့္ ကမန္တစ္မ်ိဳးသားလံုး ၏ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ မြန္ျမတ္ေသာ အလုပ္တစ္ခု အား လုပ္ျပခဲ့သည့္အတြက္ ဂုဏ္ယူမိသည္။
ဦးတင္လိႈင္၀င္း နွင့္ ဦးတင္လိႈင္၀င္းကဲ့သို႔ေသာ လူမ်ိဳးမ်ား၏ မေယာဂ မကင္းေသာ အေတြးအေခၚ အယူ အဆမ်ားသည္ ကမန္လူထုအားဒုကၡ ေရာက္ေစနိုင္ပါသည္။ ရခိုင္အစြန္းေရာက္တစ္ခ်ိဳ႕၏ကမန္မ်ားမွ အျခား မြတ္ ဆလာမ္မ်ားအား ကာ ကြယ္ေပးေန သည္(သို႕) အျခားမြတ္ဆလာမ္မ်ားနွင့္   ေရာေႏွာေနေသာေၾကာင့္   ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း ကမန္လူမ်ိဳးစုမ်ား အၾကမ္းဖက္ခံခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္ ဟူေသာ  စြပ္စြဲေျပာဆိုမႈမ်ားအား လက္ခံယံုၾကည္ေနသူမ်ားအား အလြန္တရာ အံ့ၾသမိသည္။ ဤကဲ့သို႔ေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ရခိုင္ျပည္နယ္ အတြင္းေနထိုင္ၾကေသာ ကမန္လူမ်ိဳး မ်ား၏ အေျခအေနမွန္အား မ်က္ကြယ္ျပဳေနသူမ်ားျဖစ္ သည္ ဟု ေျပာၾကား လိုသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္ရိွ အျခားမြတ္ဆလာမ္မ်ားနွင့္ေရာေႏွာ ေနထိုင္ေသာေၾကာင့္ ကမန္မ်ားအၾကမ္းဖက္ခံခဲ့ရ သည္ ဟု ယံုၾကည္ေနသူမ်ားအား ဥပမာ အနည္း ငယ္ေပးျပီး ေမးခြန္းအခ်ိဳ႕ေမးလိုပါသည္။ မာန္ေအာင္က်ြန္း တြင္ ရခိုင္လူမ်ိဳး မ်ားနွင့္ ေရာေႏွာ ေနထိုင္ခဲ့သည္မွာ ကမန္လူမ်ိဳးမ်ားမွ လႊဲျပီး အျခား မည္သည့္ မြတ္ဆလာမ္ အစုအဖြဲ႕မွ မရိွခဲ့ေပ။ ကိုယ္းကြယ္ယံုၾကည္မႈ ဘာသာတရားတစ္ခုမွလႊဲ၍ အျခား မည္သည့္ကြဲျပားျခားနားမႈမွ ကမန္နွင့္ ရခိုင္ၾကားတြင္ မရိွခဲ့ေပ။သို႔ဆိုလွ်င္ အဘယ္ေၾကာင့္ မာန္ေအာင္က်ြန္းမွ ကမန္လူမ်ိဳးမ်ားအား မေနထိုင္နိုင္ေအာင္(ဘာသာကိုစြန္႕လႊတ္မလား၊နယ္ေျမကိုစြန္႕လႊတ္မလား)ရခိုင္မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါ သနည္း။    (စကားခ်ပ္အေနျဖင့္ ဘာသာတရားအားမစြန္႔လႊတ္ဘဲ၊နယ္ေျမအားစြန္႔ လႊတ္ခဲေသာ မာန္ေအာင္ က်ြန္း မွ ကမန္မြတ္ဆလာမ္မ်ားအားဤေနရာမွ ဦးညႊတ္ ဂုဏ္ျပဳ လိုက္ပါသည္)။ ပီပီျပင္ျပင္ျမင္ေတြ႔ေန ရေသာ   ျမင္ကြင္းတစ္ခုအား မိမိ၏အက်ိဳးစီးပြား(သို႔) မိမိ ၏ အတၱေၾကာင့္ မဖုန္းကြယ္သင့္ေပ။
ဦးတင္လိႈင္၀င္း ၏ ေမြးရပ္ဇာတိျဖစ္ေသာရမ္းျဗဲ ျမိဳ႔ နွင့္ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ားၾကီး ထဲမွ တခ်ိဳ႕အား ေျပာျပခ်င္သည္။ တိမ္ျပင္ရြာ နွင့္ ကမန္လူမ်ိဳးမ်ား၏ ဆက္စပ္မႈ အေၾကာင္းအား ရမ္းျဗဲမွ ကမန္ လူမ်ိဳးမ်ား အထူးသျဖင့္ ဘာသာေရးအားအေလးအနက္ထားေသာ ကမန္လူမ်ိဳးမ်ား မွ ပိုမို သိရိွၾကေပမည္။ အဆိုပါ တိမ္ျပင္ရြာတြင္ ကမန္မြတ္ဆလာမ္မ်ား သာ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားနွင့္ အတူတူေန ထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ တိမ္ျပင္ ရြာမွ ကမန္မြတ္ဆလာမ္မ်ားအဘယ့္ေၾကာင့္ တိန္းေရွာင္ ခဲ့ရပါသနည္း။ သမိုင္း၀င္ တိမ္ျပင္ဗလီ ၏ အေျခ အေနမွာ မည္သို႔ရိွေနသနည္း။ သူေတာ္စင္မ်ားစံေပ်ာ္ခဲ့ရာ ရမ္းျဗဲျမိဳ႕ေရမ်က္ေတာင္ ေပၚတြင္ ကမန္မြတ္ ဆလာမ္ မ်ားအဘယ္ေၾကာင့္ လႊတ္လပ္စြာ အလွဴအတန္းလုပ္ခြင့္အား ပိတ္ပင္ခံထား ရပါ သနည္း။ ကမန္မြတ္ဆလာမ္မ်ား သာသိသန္႔ေနထိုင္ေသာ အဆိုပါ ေနရာေဒသ မ်ားတြင္ ကမန္လူမ်ိုဳး မ်ား၏ အေျခခံအခြင့္အေရးမ်ား ဆံုးရံႈးခံခဲ့ရျခင္းသည္ ရခိုင္အစြန္းေရာက္မ်ားစြပ္စြဲေနသကဲ့သို႔ အျခားမြတ္ဆလာမ္ မ်ားေၾကာင့္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကမန္လူမ်ိဳးမ်ားမြတ္ဆလာမ္ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင္းလား။ အတၱဟိတ အား ဖယ္ခြါျပီး ၾကည့္ေစခ်င္သည္။
ကမန္ပါတီသည္ ကမန္လူမ်ိဳးမ်ားနွင့္ သက္ဆိုင္ေနသည္။ ကမန္လူၾကီးမိဘမ်ားနွင့္ ကမန္လူထုမွ ျငင္းပယ္ေန သည့္တိုင္ေအာင္ ပါတီမွလက္မခံဘဲ လူဦးေရ စရင္းေကာက္ ခံမည္ဆိုပါက ပါတီအေနျဖင့္ လူထုအတြင္း သို႔ဆင္း၍ ေကာက္ခံရေပ မည္။ ကမန္လူထုမွ ပူးေပါင္းပါ၀င္ျပီး စရင္းမေပးလွ်င္ ထိုလူဦးေရစရင္း အား မည္သည့္ေန ရာမွ ရရိွနိုင္မည္နည္း။ လူမ်ိဳးစုတစ္ခုအားကိုယ္စားျပဳထားေသာ ပါတီတစ္ခုအေနျဖင့္ အဆိုပါ လူမ်ိဳးစု၏ သေဘာထားအား ေမးျမန္းစံုစမ္းမႈမရိွဘဲ လူမ်ိဳးစုတစ္ခုလံုးနွင့္ဆိုင္ေသာ မူ၀ါဒတစ္ခုအား ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖၚရန္ ဆံုးျဖတ္ျပီး သတင္းထုတ္ျပန္ရဲသည္မွာ ဒီမိုကေရစီ၏ အေျခခံ စည္းမ်ဥ္း အား နားလည္မႈ အားနည္းေနေသးသည္။
စာေရးသူအေနျဖင့္ ကမန္လူငယ္ထုအားအၾကံျပဳလိုသည္မွာ ရခိုင္ျပည္နယ္ဒုကၡသည္ စခန္းမ်ား အတြင္း   ေရာက္ ရိွေနေသာ ကမန္မိသားစု ၀င္မ်ား၏ သေဘာထား အမွန္အား ေကာက္ခံျပီး လူအမ်ား သိရိွနိုင္ ရန္ေဖၚျပသင့္သည္။ ကမန္ပါတီ၏ သေဘာထားထုတ္ျပန္ခ်က္အေပၚ ကမန္လူၾကီးမိဘမ်ား၏ သေဘာ ထားမွတ္ခ်က္ မ်ား၊ ျမန္မာမြတ္ဆလာမ္ထု၏သေဘာထားမွတ္ခ်က္မ်ား အား အဆိုပါ ကမန္လူထု အတြင္း အသိေပးေျပာျပသင့္ေပသည္။

မင္းသိန္း
(၂၈.၁၁.၂၀၁၃)

Comments

Popular posts from this blog

ၿမန္မာႏုိင္ငံသမုိင္းသုေတသန -ေဒါက္တာသန္းထြန္း

တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား